ABS sustav povećava sigurnost vožnje

Današnji automobili se od onih prije nekoliko godina razlikuju u brojnim značajkama. Napredak tehnologije nije zaobišao niti autoindustriju te su današnji automobili superiorniji i snažniji. Napredak je vidljiv u raznim uređajima i sustavima koji su dodani u vozila. Vrlo važni su oni koji su zaduženi za sigurnost vozača, ostalih putnika, kao i ostalih sudionika u prometu.

ABS sustav spada u izrazito važne sustave jer pomaže u učinkovitijem kočenju automobila. Kako bi taj sustav funkcionirao ispravno, važno je da je ispravan njegov glavni dio, ABS senzor.

Općenito o ABS sustavu u automobilu

ABS senzor u automobilu je glavni dio ABS sustava. A njegov način rada je zapravo vrlo jednostavan. Sastoji se od glavne jedinice koja prati brzinu vrtnje svakog kotača zasebno te ih uspoređuje.

ABS senzor

U slučaju da ABS sustav auta primijeti da je brzina vrtnje nekog kotača puno niža od ostalih, ABS sustav će reagirati tako da će smanjiti silu kočenja na tom kotaču i on će se tako opet vrtjeti potrebnom brzinom.  Nakon toga, ABS sustav će opet pojačati silu kočenja i sve će opet nastaviti raditi kao i prije. 

Glavni dio sustava kočenja

Osim ranije opisane glavne jedinice, automobilski ABS sustav se sastoji od ABS senzora vrtnje kotača i prstena davatelja signala. Danas se pri ugradnji u automobile koriste dvije vrste senzora i tri vrste davatelja signala. Tako se koriste:

  • Analogni sustavi s ABS induktivnim senzorima
  • Magnetski sustavi s magnetskim davateljima signala

Analogni sustavi su fizički najveći i kako bi ABS senzori ispravno reagirali potrebna je određena zračnost. Kod ovakvog sustava ona mora biti oko 0,6 mm. Kada se ta zračnost poremeti, dolazi do kvara ABS senzora. A drugi čest kvar ABS senzora odnosi se i na njihovu starost i istrošenost.

Provjerite stanje ABS senzora

Primijetite li neke probleme pri kočenju automobila, vrlo je vjerojatno da je došlo do kvara ABS senzora. Njegovu ispravnost možete provjeriti i sami ili se uputite nekom automehaničaru koji to lako može provjeriti. U te svrhe se koristi poseban uređaj – multimetar.

Video: Testiranje i popravak ABS sistema

On mjeri otpor te dobivene vrijednosti moraju biti u rasponu između 1100 i 1200 Ohma. Ako multimetar ne pokazuje nikakve vrijednosti, znači da je ABS senzor totalno pokvaren i bit će potrebna njegova zamjena.

U trgovinama s autodijelovima pronađite odgovarajući model ABS senzora za svoj automobil te ga zamijenite kako biste opet bili sigurni pri vožnji.