Da li je vožnja sa lošim ABS senzorom sigurna?

Kada jedan nepotreban deo elektronike u vozilu ne radi, većina vlasnika ne može da ga popravi ali i želi da ima jednostavno vozilo bez suvišnih funkcija. Jednom kada funkcije poput pumpi za vazduh ili grejanja sedišta prestanu da rade u starijim vozilima, često više popravke ne pomažu i nema im pomoći sem zamene novih delova. Cena popravljanja ovih funkcija obično prelazi koliko je vlasnik spreman da potroši. Šta kažete onda na ABS senzor? Da li morate da popravite ABS sistem odmah ili pristajete da gledate osvetljeni znak za ABS  tokom celog životnog veka vašeg vozila?

Pre ili kasnije, morate popraviti ABS. Prošli su ti dani kada možete smatrati da je vaš automobil već odradio odličan posao prevozeći vas iz jedne tačke u drugu.   

Kočnice protiv blokiranja točkova postale su glavni spektar u vozilima tokom ranih 2000-ih i danas više nisu samo puka opcija, već više standardna karakteristika.  Trenutno je nemoguće pronaći nešto što nema kočnice protiv blokiranja točkova, jer je ovo sigurnosna karakteristika za koju se očekuje da će svaki novi automobil morati imati pod obavezno. 

Česta greška u sistemu ABS je greška senzora brzine točka. 

Budući da su danas gotovo sva vozila opremljena kočnicama protiv blokiranja točkova, gotovo je neizbežno da se ove komponente pokvare pre ili kasnije.  Ako većina državnih inspekcija zaista ne zahteva da ABS senzor bude u potpunosti funkcionalan da bi prošao tehnički prijem vozila, nikada ne pretpostavljajte da on nije toliko kritičan kao kvar suspenzije ili motora. 

Česta greška u sistemu ABS je greška senzora brzine točka.  Senzor ABS nije poput  merača ili senzora za nivo ulja koji pokazuje stanje pregrejavanja, vozač ne mora odmah da se zaustavi i parkira svoje vozilo.  Najbolja stvar u vezi sa ABS-om je ta što vozilo uvek koristi sistem hidrauličnog kočenja bez obzira na stanje ABS-a.  Pod uslovom da je hardver za mehaničku kočnicu bezbedan i netaknut, uključujući rotore, jastučiće i čeljusti, kočnice i dalje mogu raditi na zaustavljanju automobila.

Hladnjak automobila je obavezan za pravilno funkcioniranje i očuvanje motora

Auto hladnjak ili interkuler smješten je između turbo punjača i usisnog sustava vozila. Više o tom auto dijelu možete pročitati ako slijedite linku.

Mogu li kočnice raditi bez ABS-a? 

Ako senzor svetlo za ABS pokazuje grešku u ABS-u, ne morate paničariti, ali ipak morate da preduzmete mere pre ili kasnije.  Na primer, ako je u ABS senzoru otkinuta žica, ceo ABS sistem će biti onemogućen jer će početni test pokazivati grešku.  Zavisno od toga koliko često vaše područje gde živite ima loše stanje na putevima zbog vremenskih padavina i nepogoda, ovo će da pravi problem nekim vozačima više nego drugima. 

YouTube video

Tokom zimskih meseci i sa kočenjem po klizavim površinama imaćete osećaj kao da vaše vozilo uopšte nema ABS zbog smanjene kontrole, nepostojanja upravljača i blokiranih točkova. Međutim, kočnice će zadržati funkcionalnost koju su dobili od početka, ali ovaj put neće biti elektronskih sposobnosti koje vozaču mogu pomoći ako se dogodi loša situacija. 

Postoji dobar razlog zašto je senzor svetlo za ABS žuto.  Ovo ukazuje da treba biti oprezan tokom vožnje, ali bez trenutne potrebe da se zaustavite.  Obavezno proverite sistem što je pre moguće.  

Članci iz iste kategorije:

Scroll to Top